1.25.2011

ma bementem 1 órára.
mármint nem déli 1, azaz 13 ótára, hanem egy történelemórára!!!!
persze utána 3 órát kocsmáztunk,

ma, azon az egyetlen egy órán eszembejutott- a sok bosszúság, meg düh mellett-, hogy néha szakorán, azok az órák, amikor "munka" közben "szabad" beszélgetni, sokkal jobb a hangulat. ennek az oka, nem a tanar "lazasága", mert egyáltalán nem erről van szó, hanem az, hogy viccelődünk, szivatjuk egymást, meg ilyen kedvességek. például a multkor arról beszéltünk- szegeny fiúk-, hogy vannak azok a bácsik, akik hm...gátlástalanok, szépen fogalmazva. de én inkább a himbi-limbi kifejezést szeretem. szóval, hogy vannak ezek a himbi-limbis bácsik és a gyermek- vagy kevésbé gyermekkori élményeunk, amelzek elég szorosan összefüggnek. igen. azt hiszem minden lánynak van...és nemcsak! amelett, hogy ez "roppant tragikus témakör" tuti mindenki leröhögte volna az arcát a fejéről. mndenkinek volt, de tényleg, még a tanarnőnek is, himbi-limbis sztorija. voltak nagyon nagyon naaaaagyon "mulatságosak" tepsivel meg különböző "mamafegyverekkel". szóval az egyik osztálytársam napozott a Marosnak A Partján, mivel a szomszédságában lakik, még pihe puha kislány bőrét lágybarnára süttetve egy syintén zsenge korú baratnojével, erre jön egy kedves bácsi himbi-limbizve. gondolom részletesebb leírást nem kell adni, mindenki tudja miről is van szó (fejbiccentős kacsintás). a barátnőcske ijedten szalad a nagymamihoz, aki bimm-bamm, piff-puff, secc-pecc mindent otthagy felkapva az első masszív, fegyvertípusu, nagykapiberű, törésálló tárgyat, azaz a rajzfilmekből már jól ismert serpenyőt, azzal usgyi nekiszalad a Marosnak A Partjának, egyenesen a kedves bácsinak, aki a napfényben csillogó fegyvert, szintén nekiiramodott.
de ez csak egy a sok közül. én már talalkoztam ballonkabátos, közelről támadó bácsikával, meg volt a biciklis lógatós, satöbbi. gazdag a paletta.
a tanarnő kishíán-szívmegállást okozó esete akkor is viszi a pálmát. ott voltunk egy páran. szakorák után, olyan 3 éve történhetett, mi maradtunk utoljára: a tanárnő ls egy-két diáklány, beleértve engem is. akkoriban már, tél körül, lassan lassan besötétedett, s valami olyasmi lehetett, hogy lement a tanarnő a mosdóig...hm...amiben még kezet sem szívesen mostam őszintén- kb 5 évig (a 8-ból) nem mentem az iskolában wc-re- SZEMBEtalálta magát egy ilyen kedves fickóval s a himbi-limijével. szegény vagy inkább szegények megijedtek egymástól, a tanárnő sikoltott egyet azzal futasnak eredt amerre látott, mivel a mosdó bejárata a kijárati ajtó mellett volt azt hiszem kiszaladt az épületből- ha jól emlékszem- ez a "szegény" szerencsétlen, szintén megijedve el akart szaladni, ebben a szerencsétlen egybeesés az volt, hogy mindketten ugyanabba az irányba, azaz ki az ajtón. akkor ijedten mesélte a tanarnő, most viszont, azon a kegyetlen, fárasztó pénteki szaknapon, amikor a gorombaság a legjobb tulajdonság, amivel jellemezni lehet engem, akkorát szórakoztunk ezeken a "szerencsés" eseteken, hogy csengett az épület.
csak azt sajnálom, hogy a fiúk kevésbé szorakoztak.
talán ha lennének olyan "nénik" akik lengetik, lóbálják, megvillantják- kinek mi es mekkora van- a lengetni-, lóbáli-, villantanivalót, akkor a fiúk ugyanolyan anekdotákat mesélnnek, talán inkább hízó májjal, mintsem a riadtság feldolgozásából származó megkönnyebbült kacarászással, mint mi azon az emlékezetes pénteki szaknapon.

visszatérve az unalmas, fárasztó, elkalandozást megengedő történelemórara, rájöttem, hogy a statikus, agyamortizáló tantárgyakból, épp azért teljesítünk gyengébben, mert olyan száraz es merev az óra és a fizikai és "szellemi" mozgáslehetőség majdnem egyenlő a nullával, hogy már rég feladtuk annak a lehetőségét is, hogy talán az a félbolond-tisztelet a kivétel-, tekintélyt követelő szemely előttünk valami éredekfeszítőt mondhat, ha épp nem kapcsol be 5-be a litániák diktálása közben, ezért vagyunk olyan vegetatív állapotban az ugynevezett tanítási intézményben, az iskolában. mivel megy a tévé (ez a 21. század) már nehezemre megy a koncentrálás. 12 év alatt az iskolában metanultam koncentralni, majd hirtelen megtanultam nem-koncentrálni, akaratomon kívül.

tanulságként, ha egy tanár netalántán a blogomra téved (elnézést a lehetséges helyesírási hibákért, így utólag), ajánlom a dinamikus órákat, és az anekdotákat, amik által kialakulhat egy közvetlenebb kapcsolat a tanár és diákok közt természetesen és minden erőfeszítés nélkül.


az a legszomorúbb az egészben,hogy
most, félévvégén még szusszani sem hagynak
ebben az egyhetes-"vakációban"
és semmivel sem lesz pihentetőbb, mint az
iskola monotonítása.

legalább, ha nem itthon kéne szomorítsam magam
s keserítsem a kedves körülöttem levö, drága,
önfeláldozó teremtéseket,
akkor talán nevezhetném a következő hetet:
vakációnak.

és igazán szeretnék már egy kis napsütést,
-az ablakon át felkarom sütkérezni a verszegény
téli nap hideg sugaraiban-
de nem csak úgy;
meleget és melegséget,még a fagyit is megkívántam.

ezek az utolsó napok tényleg kikészítenek,
de nem csak ezek, most már végképp
idegesít a sok "felnőtt", "érett" gondolkodású ember,
ítélet, dícséret, "szarházi"-duma.

végső szórakozásomban
verses formában írtam
unalmas gondjaimat
vagy gondolataimat

igazában mostanában az foglalkoztat a legjobban,
hogy miért vagyok annyira köcsög az emberekkel,
de igazából rájöttem magamtól is:
ők sem viszonyulnak "szebben" hozzám.
+ gorombá gombák
+ közömbösek-senkit sem izgat a problémád,
ne is várd, hogy figyeljen rád, ha némi szavakba öntött
fájdalomról próbálsz szerény szónoklatot tartani,
rekació: "aha"

zárlat:



Daily comic strips

Audio-visual mood